8 Tarybos posėdis

Pagrindinis posėdžio klausimas – geležinkelio „Rail Baltica“ trišalės sutarties tvirtinimas. Sutartimi įtvirtinamas sklandus ir savalaikis projekto įgyvendinimas. Šis klausimas buvo pirmas rimtas politinis sprendimas šios kadencijos Taryboje, sukėlęs begalę aistrų, diskusijų marijampoliečių tarpe. Žinoma ne lengvesnė diskusija buvo ir su vyriausybe, tačiau reikia pripažinti, kad pavyko įgyvendinti žmonių reikalavimus.

Konkrečiai noriu išvardinti pagrindinius reikalavimus, kuriuos pavyko pasiekti:
  • Bus įrengtos 3 dviejų lygių (požeminės) pervažos Gedimino, P. Armino, Aušros gatvėse;
  • Įrengiama požeminė perėja Saulės gatvėje;
  • Bus atliekama pervažos, esančios Sporto gatvėje, rekonstrukcija;
  • Skirtos lėšos Sporto, Sasnavos, Telšių, Saulės gatvių eksploatacijai ir priežiūrai;
  • Numatyti prisijungimo taškai prie viešojo naudojimo geležinkelio Marijampolėje dirbantiems verslininkams ir laisvojoje ekonominėje zonoje;
  • Artėjant ribiniam krovinių kiekiui (38 poros sąstatų per parą) nukreipti perteklinį sąstatų kiekį šalia Marijampolės (statomas aplinkkelis).
Mano manymu, tokio mąsto investicijų negalime praleisti, turime puikią galimybę susitvarkyti geležinkelį, kuris yra ir jo niekas nenaikins. Reikia įsisąmoninti, kad didėjantis krovinių srautas senuoju geležinkeliu tikrai suskaldytų miestą, būtų ilgam laikui uždarytos pervažos, mašinos stovėdamos terštų orą, sąstatai keltų nežmonišką triukšmą.

Aplinkkelio tiesimas, toli gražu, nėra tokia jau neskausminga išeitis. Būtų atimamos žemdirbių žemės, iš kurių pastarieji užsidirba. Mažai kas galvoja, kokios pasekmės bus, kai suskaldys dirbamos žemės sklypus, kai ūkininkui į kitą lauko dalį reikės važiuoti 15 km, nes viadukų kiekviename lauke niekas nedarys. Miestas plečiasi - greičiausiai, po kažkiek metų, aplinkkelis jau bus miesto dalis ir niekur nuo to nepabėgsime. 

Nebijau prisipažinti, kad balsavau už šį projektą, nes manau, kad jis yra būtinas normaliai miesto plėtrai ir tolimesnei jo perspektyvai. Šias investicijas, kuriomis pasinaudojus bus modernizuos gatves, geležinkelį ir jo prieigas, negali būti praleistos nepritraukiant į mūsų miestą, tai būtų nedovanotina. Tikrai tikiu, kad Marijampolė augs kaip pramoninis miestas, kuriame kertasi pagrindinės kelių ir geležinkelio arterijos. Todėl turime susitaikyti su laikinais nepatogumais, bet suvokti, kad mums geležinkelis gyvybiškai reikalingas ir šios investicijos ne pablogins, bet pagerins gyvenimą.

Svarstant klausimus dėl atleidimo nuo nekilnojamojo turto ir žemės mokesčių man pasirodė keista, kad atleidžiami gyventojai, turintys pastatus, kurie yra apleisti ir nenaudojami komercinei veiklai. Motyvas, kad iš jų negaunama jokia nauda. Kitų miestų patirtis byloja, kad tokiems nenaudojamiems pastatams, kurie gadina bendrą vaizdą, mokestis netgi pakeliamas. Todėl daugelis Tarybos narių išsakė nuomonę, kad turi būti atsakingiau siūlomos lengvatos ir suformuojami kiek įmanoma objektyvesni kriterijai, kuriems esant galima skirti lengvatas. Miestas turi gauti kažkokią naudą, prarasdamas biudžeto lėšas.

Patvirtinome Jaunimo reikalų tarybos nuostatus, kurie leis jau kitame Tarybos posėdyje patvirtinti Jaunimo reikalų tarybos sudėtį. Šį kartą visos suinteresuotos pusės patenkintos. Reikia tikėtis, kad ši taryba pagaliau galės pradėti darbą ir rimtai dirbti jaunimo labui.

Nemažai diskusijų sukėlė Laisvės gatvės rekonstrukcija. Projektuotojas pristatė, kad gatvėje bus 2 eismo juostos, po vieną kiekviena kryptimi. Automobilių parkavimo vietos numatytos abiejose gatvės pusėse. Nemažai Tarybos narių buvo nepatenkinti, kad viena iš pagrindinių miesto gatvių yra labai susiaurinama ir tai gali sukelti transporto spūstis. Kilusiai situacijai spręsti rytoj renkasi visos suinteresuotos pusės ir vietoje, apžiūrėję objektą, bandys priimti sprendimus, ką dar įmanoma padaryti.
Gaila, kad svarstant tokius klausimus viešai mažai kas juose dalyvauja ir nepasitenkinimas kyla, kada jau praktiškai baigti darbai.

Kiti klausimai buvo priimami gana sklandžiai, be didesnių diskusijų.

10 komentarų:

  1. Su laisvės gatve tai komedija ir aplamai iš šalies žiūrint , nematote projektų kam skiriate lėšas europos nematote kur parašą dedat . Brėžiniai projekto viskas buvo juose jau matėsi viskas kaip bus , tačiau eilinį kartą niekam nerūpėjo iš valdžios , tačiau kai miestelėnai sukruto pamatę ką didieji marijampolės architektai nupaišė savo kreivom rankomis tuomet ir jūs atsibudot . Ir kodėl neskelbiami idėjų konkursai , kitų miestų architektai manau būtų turėję daugiau ką pasiūlyti ir vaizduotės ir praktiškumo projektuose , nes dabar kai nueini į savivaldybę pažiūrėti projektų pristatymų tai rinktis tik iš vieno varianto ir tai kas iš to poezijos parko buvo du variantai ir renovuoja visai pagal kitą ne iš tų dviejų , kur dingo pristatymas projekto visuomenei . Paprastai tariant 'BARDAKAS" atrodo žmonės su aukštuoju išsilavinimu 'sėdi' taryboje bet galvos tuščios .

    AtsakytiPanaikinti
  2. Dėl geležinkelio , nelabai matau , kad kas būtų iškovota labai jau dėl miestelėnų labo . Kur dingsta geležinkelio pervaža kudirkus-saulės gatvės ? Numatyta tik požeminė pėsčiųjų perėja . Gal ir nėra didelės būtinybės , bet tikrai palengvintų eismą dviejų lygių pervaža ties kumelionimis (žiūrint į ateitį ). Manau būtų nepamaišęs pėsčiūjų tiltas nuo neringos gatvės kampo į sasnavos gatvę , pažiūrėkit žemėlapį kokį lanką reikės daryti žmonėms , atkreipkit dėmesį kiek yra saugių perėjų kirsti geležinkelį . Mano asmenine nuomone nieko nepasiekėte derybose ką diktavo vilnius taip ir bus . Ir nutilo kalbos jau ir apie tiltą aušros gatvėje , kažkas kalbėjo jog bus taip pat skirtos lėšos . Ir dar pabaigai kalbi apie kažkokias investicijas kurių negalime praleisti . Miestelėnam tikrai nemanau kad pagerės , pablogės susisiekimas nes liks tik trys taškai kur bus galima automobiliu saugiai kirst geležinkelį o piestiesiems dar mažiau , kas norės tamsiu paros metu kirsti požeminę perėję , kas užtikrins saugumą joje , jau turime vieną kuri jungia jablonskio stadioną su poezijos parku: išdaužytos lempos apšlapinti kampai ir sienos apterliotos kas žino kas renkasi tamsį ten ( ir plius ar tikrai jos reikėjo ir ar toje vietoje ) .

    AtsakytiPanaikinti
  3. Su geležinkeliu tai nieko nepasiekėt , eilinį kartą pasakymas negalima prarasti europinių pinigų reikia įsisavinti . Jeigu daryti taip kaip turi būti iš pirmo karto , o šiuo metu skubama prastumti geležinkelio projekta skubiai ir neišbaiktai , ne su pilna infrastruktūra - viadukais požeminėmis perėjomis ir t.t lėšos milžiniškos o praktiškumo ir naudos žmonėms minimumas , matau tik lietuvos geležinkelių interesus ir vilniaus su kaunu dar klaipėdos ateityje .

    AtsakytiPanaikinti
  4. Taip, Laisvės gatvės projekto aš nemačiau, nes dar Taryboje nedirbau ir svarstyme viešame taip pat nedalyvavau.
    Čia Jūsų nuomonė, kiti žmonės yra patenkinti tokiu projektu, taip kad visiems labai sudėtinga įtikti, čia atliktos ir studijos ir ekspertų vertinimas ir daugelis argumentuoja, kad per centrą ir srautas ir greitis turi mažėti. Pagyvensim ir jei čia bus tikrai labai blogai žinoma bus ieškoma išeičių kaip platinti tą gatvę.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Dėl geležinkelio:
    žinoma, kad būtų geriau ir Saulės gatvėje dviejų lygių pervaža, bet supraskite niekas tiek objektų nefinansuoja. Iš Sasnavos gatvės žmonės galės pereiti ties geležinkelio stotimi, nes ten bus statomas antras peronas ir bet kokiu atveju jam bus įrengta perėja.
    Išsiderėta buvo labai daug noriu priminti, kad pradžioje buvo kalbama tik perėja Geležinkelio gatvėje P. Armino ir Saulės išvis turėjo būti naikinamos, jau nekalbant apie kažkokius gatvių remontus ir t.t. taip kad tikrai pasiekta gerų sprendimų. Požeminės perėjas bus stengiamasi padaryti kaip įmanoma saugesnes.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Kas patenkinti tai bankininkai , turės kur mašinas klientai palikti , o pats matei šaligatvį priešais bankus šalia mokyklos parodija , žinom mes tas jūsų studijas ir ekspertus , miestiečius kas nors varginosi su tuo supažindinti ar eilinį kart už uždarų durų nusprendėte ? Kaip per centrą mažės srautas ir greitis jeigu dabar viskas eina priešinga linkme , nebent visai gatves per centrą uždarys Yra svetainė savivaldybės tai platinkit informacija , jog galėtų informaciją parsisiūsti , imkit pavyzdį kokia funkcionali kauno , vilniaus ir kitų savivaldybių svetainės .

    AtsakytiPanaikinti
  7. Bus stengiamasi kaip įmanoma .

    AtsakytiPanaikinti
  8. Svarstymai vyks viešai ir ten žmonės dalyvauja.
    Aš bijau suklysti, bet man atrodo, kad ir internete būna.
    Tikrai artimiausiu metu išsiaiškinsiu ir pasistengsiu, kad visi planai būtų pateikti mūsų savivaldybės tinklapyje.

    AtsakytiPanaikinti
  9. Tam ir yra juk ta svetainė išnaudokit galimybes jos .

    AtsakytiPanaikinti
  10. O aš manau, kad krovinių pervežimas geležinkeliais yra naudingas. Tik reikia rasti , kaip ir rašote neskausmingą išeitį.

    AtsakytiPanaikinti